top of page
Biometaani eelised
Biometaani eelised 1

BIOMETAANI EELISED.

THORI TANKLAKAARDI TAOTLEMINE

Tanklakaardi toatlemine 1
Sky

PUHAS

Põllumajanduse ja muudest biolagunevatest  jäätmetest ja jääkidest eralduva metaani väärindamisel saadava biometaani CO₂ heide on ligi 10x väiksem kui fossiilsetel vedelkütustel. Kuna metaan jääb õhku sattumata, siis on biometaani kasutamine tegelikult isegi sadu kordi parem. Puhtam linnaõhk loob eeldused pikemaks elueaks ja rohkemateks tervelt elatud aastateks.

Ärikliendi makse krediitkaardiga saab Thori Tanklates surubiometaani eest maksta. Makse krediitkaardi taotlemiseks tuleb saata avaldus kliendid@thoritanklad.ee, pärast vastava lepingu sõlmimist saab äriklient iga kuu alguses arve eelmisel kuul tarbitud surubiometaani koguse eest tasumiseks. Üldjuhul on ärikliendi jaoks hind kokkuleppeline, soodustus võib ulatuda kuni 15% postihinnast, sõltuvalt tarbitud surubiometaani kogusest. 

Avalduses märgi:

  • Ettevõtte ärinimi ja registrikood

  • Allkirjaõigusliku esindaja nimi (juhatuse liige või volitusega töötaja)

  • Kontaktisik

  • Kontaktisiku telefoninumber ja e-posti aadress

  • Mitu kaarti soovitakse

  • Kas ja millist lühiinfot soovitakse kaardil tekstina näha (kaartide identifitseerimiseks)

  • Kust soovid kaardi kätte saada (Pärnu surubiometaani tankla* / Koksvere tankla)
     

Täpsema info saamiseks helista:

+372 529 3457

Thori_CVI_21042021-18.png
Sõidukid 1
Car Dealership
thori disainid (12).png

CNG SÕIDUKID.

Mitmed tuntud autotootjad pakuvad biometaanile sobiliku CNG-mootoriga sõiduautosid, tarbesõidukeid, busse ja veoautosid. Eestis on praegu CNG-autodest müügis Audi, Volvo, Škoda, Opeli, Volkswageni, SEAT-i  ja Fiati mudeleid. Gaasitoitel tarbesõidukeid ja busse pakuvad Mercedes-Benz, MAN, Iveco, Scania ja Volvo.

Ülevaate Euroopa CNG-sõidukitest leiab siit

*Videviku 7, Pärnu

CNG seade on võimalik ka diisel- bensiiniautodele paigaldada. See vähendab vaid pagasiruumi mahtu. Eestis on mitmeid ettevõtteid, kes seda teenust pakuvad. Reeglina tasub ümberehituse kulu ennast ära aastaga, pärast seda muutub metaangaasiga sõitmine pea poole odavamaks. Varasemalt on sõiduauto ümberehitus maksnud kuni 2000 eur ja veoauto kuni 8000 eur. Tehase seadistusega või ümberehitatud bensiinimootoriga autod sõidavad sel juhul kas bensiiniga või metaankütusega. 

Diiselkütust kasutavate veoautode puhul CNG  seadme lisamise puhul jääb diiselkütuse tarbimine alles, aga väheneb ca poole võrra, kuna sissepuhutava välisõhu sisse lisatakse metaangaasi (surumaagaasi või surubiometaani). Täna on turul ka ainult metaankütust (CNG või CBM) kasutavad veoautod (Scania, Iveco, MAN), sel juhul on tegemist gaasimootoriga ja läbisõit jääb suurusjärku 400 km. 

Kui metaangaas veeldada, selleks tuleb metaangaas jahutada atmosfääri rõhu juures miinus 162 C, siis seda kutsutakse veeldatud maagaasiks (LNG - liquefied natural gas) või veeldatud biometaaniks (LBM - liquefied biomethane). Veeldatud metaangaasi puhul suureneb veoautode läbisõit kuni 1000 km. Selle põhjus on lihtne: selleks, et veoauto saaks kaasa võtta 1 liitri diiselkütuse väärtuses energiat, mahutab surumaagaasi  balloon 5 liitrist surumaagaasi. Veeldatud metaangaasi puhul on see ruumala ainult 1,3 liitrit, see ongi põhjus, miks veeldatud metaangaasi kasutavate veoautode sõiduulatus on ca 1000 km, sarnaselt diiselkütust kasutavatele veoautodele. 

GAASISEADME PAIGALDAMINE DIISEL JA BENSIINSÕIDUKITELE.

gaasiseade2
bottom of page